If data is the New oil – behaviour data is rocket fuel!

John Ekman regnes som en av Nordens fremste innen konverteringsoptimalisering og webanalyse. Her er en oppsummering av hans foredrag på OmniTalk 2022 «If data is the New oil – behaviour data is rocket fuel!», hvor han forteller litt om hvordan man kan bruke atferdsdata for å skape konkurransefortrinn.

John Ekman på Omnitalk 2022

Vi mennesker tar emosjonelle beslutninger som vi finner (på) rasjonelle forklaringen til. Dette betyr at det sjelden er samsvar mellom hvordan vi og kundene våre tror at ting fungerer og hvordan ting faktisk fungerer. Kundene er ikke enige med seg selv. Hvordan skal vi da som bedrift kunne forstå kundene våre?

John Ekman på Omnitalk 2022

For å forstå kundene må vi kunne tyde de digitale fotsporene.

De fleste bedrifter sitter på store mengder data. Problemet er typisk at vi ikke bruker dataene vi har på riktig måte, eller at vi ikke har riktig type data.

Hvis vi ønsker å endre atferd må vi jobber med atferdsdata. Ta utgangspunkt i grove hypoteser basert på «Best Practice», tidligere erfaringer, brukstester, etc., og så kvalifisere hypotesene med data.

Hvordan gjøre dette i praksis? Klikk her for å sjekke ut kundecasene til Conversionista.

John Ekman på Omnitalk 2022

Vil du lære hvordan du kan få mer ut av dine ratings & reviews?

Meld deg på vårt nyhetsbrev!

Bli invitert til våre gratis webinarer, og få relevante artikler og nyttige tips på e-post ca. en gang per måned.