Produktanmeldelser øker salget med 270%!
Forskning fra Spiegel viser at sannsynligheten for kjøp er 270% høyere for produkter med fem eller flere anmeldelser enn for produkter uten anmeldelser. Effekten er enda større for dyrere produkter!
Hovedfunnene fra Spiegels forskning:
- Kjøpssannsynligheten for produkter med fem anmeldelser var 270% større enn kjøpssannsynligheten for produkter uten anmeldelser.
- For billigere produkter økte konverteringsraten med 190%; for dyrere produkter økte konverteringsraten med hele 380%!
- Fem stjerner er «for godt til å være sant» – sannsynligheten for kjøp var høyest for produkter med en gjennomsnittlig rating på 4,0 – 4,7, og begynte deretter å synke etter hvert som ratingen nærmet seg 5,0.
- Anmeldelser fra bekreftede kjøpere (Verified byers) var vesentlig mer positive og med en høyere rating enn anonyme anmeldelser.
- “Verified buyer badges” forbedret oddsen for kjøp med 15%.
Kilde: https://spiegel.medill.northwestern.edu/how-online-reviews-influence-sales/

Hva betyr dette for deg som driver nettbutikk?
- Du MÅ ha produktanmeldelser, ellers vil du miste kunder til nettbutikker som har det.
- Sørg for at du har mange nok anmeldelser på store deler av produktporteføljen, ikke kun de mest solgte produktene.
- Husk at negative anmeldelser er positivt. De øker troverdigheten og dermed kundenes tillit, samtidig som de gir deg verdifull innsikt du kan bruke til å bli enda bedre!
- Vis frem “Verified buyer badges” og ikke tillat anonyme anmeldelser – dette ødelegger datasettet ditt og vil sannsynligvis gi deg en lavere gjennomsnittlig rating.
Hva venter du på?
Ta kontakt for å få vite hvorfor våre kunder i snitt får en tilbakemelding fra 22,83% av kundene sine, og hvordan du kan få 2-4 ganger flere ratings & reviews på dine produkter – 100% ekte, verifiserte og lovlige anmeldelser.
