Ønsker å være produkteksperter – produktomtaler er en viktig del av strategien

Den Sandefjord-baserte nettbutikken Mimmis vokser raskt. Kundeinnsikt trekkes frem som viktigste suksessfaktor.

Mimmis bruker lipscore til å samle inn ratings & reviews

Økte omsetningen med 35%

Markedet for leker og barneklær er preget av tøff konkurranse, men det har ikke stoppet gründerparet Ole Johan og Marita W. Bredland.

I 2020 økte nettbutikken Mimmis.no omsetningen med 35 prosent sammenliknet med året før. Totalt endte salget på vel 65 millioner kroner, med et driftsresultat på nærmere 3,5 million kroner.

Mimmis.no ble også kåret til beste nettbutikk i kategorien Barn & Baby i 2020.

Ole Johan W. Bredland er tydelig på hva som er hemmeligheten bak suksessen.

«Det viktigste er at vi yter det lille ekstra, er personlige og legger sjel i det. Vi er veldig opptatt forhøyet kundeopplevelse og vil gjerne overlevere. Står det for eksempel at vi skal levere pakken i morgen, vil vi helst levere i dag.»

Vi ønsker å være produkteksperter

Bredland trekker også frem et riktig produktsortiment som en viktig del av suksessen. I tillegg til globale merkevarer som Ergobaby og Philips Avent, har Mimmis.no tatt inn en rekke lokale leverandører av barneklær og barneutstyr inkludert BeSafe, Gullkorn og Sagababy.

«Vi ønsker å være produkteksperter og da må vi våge å ta inn nye produkter og merkevarer før de har blitt bestselgere. Det viktigste er at produktene er av god kvalitet og er riktige for våre kunder.»

Med nærhet til kundene og et ønske om å være bransjens produktekspert, satser Mimmis.no også mye på produktomtaler. Sammen med Lipscore har de opparbeidet seg mye kunnskap om hva kundene mener om deres produkter.

«Det er viktig å lytte til kundene om man ønsker å vokse. Særlig de negative tilbakemeldingene er viktige. Det hender at vi fjerner produkter fra sortimentet basert på kundenes feedback, men som regel holder det å endre litt på produkttekster eller bilder slik at produktinformasjonen harmonerer mest mulig med virkeligheten.»

I tillegg til å samle inn kundenes erfaring med produktene, måler Mimmis.no også den totale serviceopplevelsen. For tiden er den på 4.4 av 5, noe Bredland er svært godt fornøyd med.

«Vi ser på oss selv som en liten nettbutikk og tar oss av hver eneste kunde, hver eneste dag. At kundene setter pris på dette, gjør meg stolt og takknemlig overfor våre kunder, men også de ansatte og våre leverandører.»

Levering samme dag

Forbedringer av logistikken er et annet tema som opptar Mimmis-gründeren.

«Det vi jobber mye med i disse dager er levering samme dag. Vi tilbyr det allerede i store deler av Norge, men vil ønsker å bli enda bedre. Utfordringen er at vi selger en del krevende produkter med tanke på logistikk, slik som barnevogner og bilstoler.»

Selve nettbutikken vil trolig også snart få en visuell oppgradering. Plattformen er egenutviklet basert på nopCommerce. Klarna er valgt som betalingsløsning og Logistra leverer EDI-løsningen. I tillegg brukes altså Lipscore for å samle inn kundeomtaler. Ellers er det meste egenutviklet.

Når det skal gjøres visuelle eller tekniske endringer, tar Mimmis-gründeren gjerne en kikk utenfor Norges grenser for å få inspirasjon.

«Det er veldig gøy når man ser noen som gjør noe som skaper en wow-faktor. Det er alltid noe å lære i jakten på den perfekte kundeopplevelsen», smiler Bredland.

Vi vil hjelpe din bedrift å få flere ratings & reviews!

Lipscore er verdens mest effektive plattform for innsamling og utnyttelse av ratings & reviews. Vi hjelper bedrifter å få økt omsetning, viktig kundeinnsikt, produktkunnskap og innkjøpsmakt.

Vi tar gjerne en uforpliktende prat med deg om hvordan vi kan hjelpe akkurat deg å få flere ratings & reviews og bruke disse til å øke lønnsomheten.

Ta kontakt med oss, så fortsetter vi dialogen på den måten du ønsker.

Fyll ut skjemaet, så kontakter vi deg innen 24 timer.